ВІДМІННІ РИСИ ПОКАЗНИКІВ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ШКОЛЯРІВ ІЗ ПОРУШЕННЯМ ЗОРУ В ПОРІВНЯННІ З ЇХНІМИ ВІДНОСНО ЗДОРОВИМИ ОДНОЛІТКАМИ

Автор(и)

  • Божена Олегівна Буховець Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» https://orcid.org/0000-0003-2386-3995
  • Світлана Олександрівна Онищук Комунальний заклад вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» https://orcid.org/0000-0002-3101-8524
  • Борис Тимофійович Долинський Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» https://orcid.org/0000-0002-3745-2460
  • Олена Василівна Начинова Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» https://orcid.org/0000-0002-9563-2304

DOI:

https://doi.org/10.24195/olympicus/2024-2.5

Ключові слова:

фізична підготовленість, школярі, порушення зору, тестування.

Анотація

Відомо, що для забезпечення нормального функціонування всіх систем організму школярів із порушенням зору необхідна активізація їх моторики. Обмеження рухової активності внаслідок дисфункції зорового аналізатора призводить до серйозного погіршення стану здоров’я, послаблює його захисні сили, це й зумовлює актуальність дослідження показників фізичної підготовленості школярів із порушенням зору та їх порівняння з даними відносно здорових однолітків. Метою наукового дослідження є оцінювання та порівняння рівня фізичної підготовленості школярів 13 років із порушенням зору відносно їхніх здорових однолітків. В узагальненому вигляді можна зафіксувати, що в групі школярів більшість підлітків із порушенням зору мали достатні або задовільно розвинуті швидкість і спритність та задовільний рівень проявів сили, витривалості та гнучкості. Вивчення результатів тестування фізичної підготовленості в групі школярів 13 років без порушення зору показало, що розподіл результатів за рівнями виконання тесту на швидкість та спритність у них майже такий самий, як і у школярів із порушенням зору. У ході аналізу даних, отриманих у представленому науковому досліджені, було виявлено, що під час виконання тестування на розвиток витривалості школярі 13 років із порушенням зору демонстрували помітно гірші результати, оскільки різниця в кількості спроб під час піднімання тулуба з положення лежачи становила в середньому 4,1 рази і була статистично достовірною на рівні р<0,01. Відповідно до отриманих даних оцінювання рівня фізичної підготовленості школярів 13 років було виявлено, що підлітки з порушенням зору мали значно нижчі результати з тестувань на витривалість (піднімання тулуба) та гнучкість, ніж їхні однолітки без даної патології.

Посилання

Буховець Б.О., Прокоф’єва Л.О. До питання прояву моторних порушень у дітей із зоровою депривацією. Rehabilitation & Recreation. 2023. № м17. С. 160–170. https://doi.org/10.32782/2522-1795.2023.17.20.

Буховець Б.О., Дишель Г.О. Порівняльний аналіз показників фізичного розвитку школярів із сенсорною депривацією відносно їхніх здорових однолітків як передумова для обґрунтування та розробки авторської програми. OLYMPICUS. 2024. № 1. С. 32–36.

Буховець Б.О., Кучеренко Г.В., Тодоров П.І. Особливості розвитку рівноваги тіла школярів із сенсорною депривацією в порівняні з їхніми відносно здоровими однолітками. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. 2024.

Випуск 5(178). С. 32–36.

Особливості фізичного розвитку школярів з порушенням зору стосовно їхніх здоровиходнолітків та відповідно до підгруп спеціальної медичної групи / Б.О. Буховець та ін. Природнича освіта та наука. 2024. № 1. С. 32–39.

Морфологічні особливості практично здорових дітей 12 років та їх однолітків із депривацією зору / Б.О. Буховець та ін. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. 2024. № 2 (174). C. 45–50. https://doi.org/10.31392/UDU-nc.

series15.2024.2(174).11.

Коваленко, Ю., Голець, В. Особливості застосування оздоровчих систем у фізичному вихованні школярів. Фізичне виховання та спорт. 2019. № 2. С. 42–47.

Кравченко І., Гладов В. Особливості фізичного виховання дітей із порушеннями зору. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2017. № 1 (65). С. 250–259.

Круцевич Т.Ю., Воробйов М.І., Безверхня Г.В. Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді : навчальний посібник Київ, 2011. 224 с.

Рядова Л.О. Кореляційний зв’язок показників стійкості вестибулярного аналізатора та диференціювання просторових і часових параметрів рухів у слабозорих учнів основної школи. Фізичне виховання та спорт. 2023. № 3. С. 41–48. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2023-3-06.

Bukhovets B.O., Kashuba V.O., Kucherenko G.V. Comparative analysis of anthropometric indicators of 11-year-old children with visual impairment in comparison to their healthy peers. Rehabilitation & Recreation. Vol. 18. № 1. S. 148–156.

Analysis of anthropometric indicators of visually impaired children in relation to their healthy peers and according to subgroups of a special medical group / B. Bukhovets et al. Fizicna Reabilitacia ta Rekreacijno-Ozdorovci Tehnologii. Vol. 9. № 2. S. 66–73.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-09

Номер

Розділ

Статті