STUDENTS’ PROFESSIONAL READINESS TO TEACH THE DISCIPLINE “PHYSICAL CULTURE” AMIDST INCLUSIVE ENVIRONMENT
DOI:
https://doi.org/10.24195/olympicus/2023-2-10Keywords:
physical education, inclusion, assessment, children with special needs.Abstract
The article defines the priority direction of work of the New Ukrainian school – professional training of teachers in an inclusive environment. As a result of the study, it was confirmed that social and political changes in Ukraine significantly changed the essence of the professional activity of physical education teachers, and the traditional content, forms and methods of training physical education teachers do not fully meet the requirements of today. The article develops a methodology for assessing the readiness of students to teach the discipline “Physical culture” in inclusive classes. The specified methodology included: test tasks for assessing the level of theoretical training of students, work on compiling a child’s history, drawing up an individual program of physical education of a child with sensory disabilities in an inclusive environment. The application of our evaluation method showed that it allows for a more differentiated and thorough assessment of the level of readiness of students for further work on physical education in inclusive classes. The level of quality and success of the training of the students of the experimental group turned out to be higher than that of the students of the control group.
References
Боднар І.Р. Специфічні принципи інтегративного фізичного виховання школярів. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : збірник наукових праць. 2015. № 1 (29). С. 5–9.
Борисенко Л.Л. Підвищення ефективності процесу фізичного виховання в умовах інклюзивної освіти. Надання освіти з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору : збірник матеріалів регіональної науково-практичної конференції. Лисичанськ : ВП ЛПК ЛНУ: ТОВ «КИТ – Л», 2015. С. 23–26.
Головіна О. Професійна підтримка вчителів в інклюзії: європейський досвід. Сайт НУШ. 10.01.2020 р. URL: https://nus.org.ua/articles/profesijna-pidtrymka-vchyteliv-v-inklyuziyiyevropejskyj- dosvid/.
Горопаха Н.М. Фізичне виховання дошкільників та молодших школярів у контексті інклюзивної освіти: проблеми наступності та перспективності. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. 2014. Вип. 10. С. 11–15.
Колупаєва А.А., Таранченко О.М. Педагогічні технології інклюзивного навчання : навчально-методичний посібник. Київ. 2015. АТОПОЛ, 136 с.
Маслюк Р. Особливості багаторівневої професійної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури в контексті навчального комплексу «педагогічний коледж–педагогічний університет». Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2019. Вип. 2. С. 69–77.
Омельяненко І.О. Дидактичне забезпечення фізичного виховання школярів у гетерогенних групах в умовах інклюзивної освіти. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». 2018. № 1. С. 91–94. URL: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Znpkhist_2018_1_22.
Пасічник В.М., Пасічник В.Р. Проблеми реалізації інклюзивного фізичного виховання дітей дошкільного віку. Матеріали XVII Міжнародної науково-практичної конференції «Фізична культура, спорт та здоров’я» (Харків, 7–8 грудня 2017 року). 2017. С. 80–83.
Попова О.В. Теоретико-методичні засади професійно-мовленнєвої підготовки майбутніх перекладачів китайської мови в умовах університетської освіти : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». 2017. Одеса, 44 с.
Степанченко Н.І. Система професійної підготовки майбутніх учителів фізичного виховання у вищих навчальних закладах : дис. … докт. пед. наук : 13.00.04. Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. Вінниця, 2017. 629 с.
Шевченко В. Підготовка майбутніх педагогів до роботи в умовах інклюзивної освіти. Humanitarium. 2018. Том 42. Вип. 2. С. 162–170. 12. Щекотиліна Н.Ф. Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів фізичної культури до індивідуальної роботи з учнями в умовах інклюзії : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Південноукраїнський національний пед ун-т ім. К.Д. Ушинського. Одеса, 2019. 246 с.