ВПЛИВ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ТА ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОГРЕСУ НА ФІЗИЧНУ АКТИВНІСТЬ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24195/olympicus/2024-2.15

Ключові слова:

фізичне виховання здобувачів вищої освіти, мотивація здобувачів освіти, цифрові технології, фітнес-додатки, освітні платформи.

Анотація

Поширення комп’ютерів, смартфонів і планшетів сприяє збільшенню часу, який молодь проводить у сидячому положенні. Онлайн-навчання, соціальні мережі та відеоігри часто замінюють активні види відпочинку. З переходом на цифрові платформи для спілкування та розваг здобувачі вищої освіти менше часу проводять на свіжому повітрі і рідше займаються спортом. Це негативно позначається на загальному рівні фізичної активності та здоров’я. Фізична активність сприяє виробленню ендорфінів, які покращують настрій. Нестача руху може призводити до депресивних станів та підвищеної тривожності. Регулярні фізичні вправи покращують кровообіг у мозку, що позитивно впливає на пам’ять та концентрацію. Сидячий спосіб життя може призводити до зниження когнітивних здібностей. Мета і завдання статті – визначити вплив цифровізації та технологічного прогресу на фізичну активність здобувачів вищої освіти та можливості підвищення їх мотивації до занять спортом і фізичною культурою. Віртуальні розваги найчастіше виявляються привабливішими, ніж фізичні вправи, що знижує інтерес до спорту та активного способу життя. Молодь бере участь у віртуальних спільнотах, де вони можуть спілкуватися з друзями, заводити нові знайомства та ділитися своїми успіхами й досягненнями. Це створює почуття приналежності та соціальної залученості. Багато відеоігор пропонують можливість грати разом із друзями, що робить їх ще більш привабливими. Але тривале проведення часу за віртуальними розвагами може призводити до негативних наслідків для здоров’я молоді, як-от погіршення зору, зниження фізичної активності, соціальна ізоляція та підвищена тривожність. Для балансування важливо розвивати інтерес до фізичної активності через привернення уваги до її позитивних аспектів, створення цікавих та захоплюючих програм, а також завдяки інтеграції цифрових технологій у заняття спортом. Проте, незважаючи на бурхливий розвиток цифрових технологій, їх інтеграція у фізичне виховання залишається слабкою. Не всі заклади освіти використовують доступні ресурси, як-от фітнес-програми, онлайн-курси з фізкультури тощо. Створення та впровадження онлайн-платформ та програм для занять фізичною культурою можуть мотивувати здобувачів вищої освіти до регулярних тренувань. Це можуть бути інтерактивні курси, віртуальні тренування, програми змагання та ін.

Посилання

Nutrition tracking application. MyFitnessPal. URL: https://www.myfitnesspal.com (дата звернення: 26.05.2024).

Training For Every Body and Mind. Nike Training Club. URL: https://www.nike.com/ntc-app (дата звернення: 26.05.2024).

Trending smartwatches & trackers. Google Fitbit. URL: https://www.fitbit.com/global/us/home (дата звернення: 26.05.2024).

Peloton. URL: https://www.onepeloton.com (дата звернення: 26.05.2024).

ClassPass. Wikipedia, the free encyclopedia. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/ClassPass (дата звернення: 26.05.2024).

Find Your Perfect Fit. Daily Burn. URL: https://dailyburn.com (дата звернення: 26.05.2024).

Ring-Con accessory. Ring Fit Adventure (Nintendo Switch). URL: https://ringfitadventure.nintendo.com (дата звернення: 26.05.2024).

Unleash Your Inner Dancer! Just Dance. URL: https://justdancenow.com (дата звернення: 26.05.2024).

VR/AR Game Beat Saber. URL: https://beatsaber.com (дата звернення: 26.05.2024).

Video hosting YouTube. URL: https://www.youtube.com (дата звернення: 26.05.2024).

Workouts for every level. Supernatural. URL: https://www.getsupernatural.com (дата звернення: 26.05.2024).

Pokémon GO. The Pokémon Company International. URL: https://www.pokemon.com (дата звернення: 26.05.2024).

The best low-impact cardio experience. Peloton Bike. URL: https://www.onepeloton.com/bike (дата звернення: 26.05.2024).

Motivation for anybody, at any pace or goal. Peloton Tread. URL: https://www.onepeloton.com/tread (дата звернення: 26.05.2024).

Mirror Fit application. URL: https://play.google.com/store/apps/details?id=jp.mirrorfit.app&hl=ru&gl=US (дата звернення: 26.05.2024).

Online learning to individuals and organizations worldwide. Coursera. URL: https://www.coursera.org (дата звернення: 26.05.2024).

Mate academy. URL: https://mate.academy (дата звернення: 26.05.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-12

Номер

Розділ

Статті