ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ІННОВАЦІЙ У СФЕРІ УПРАВЛІННЯ В ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ
DOI:
https://doi.org/10.24195/olympicus/2024-2.10Ключові слова:
управління, інновації, фахівці з фізичної культури та спорту.Анотація
У статті здійснено аналіз сучасних наукових досліджень стосовно інновацій в підготовці фахівців з фізичної культури та спорту, пошук нових форм і методів навчання здобувачів вищої освіти в інтересах формування знань, навичок і вмінь управлінської діяльності майбутніх фахівців галузі. Аналіз літературних джерел свідчить про численні зміни щодо розуміння засад управлінських аспектів інновацій. Процеси створення, розповсюдження та використання нових форм організації праці та управління, нових видів технологій відображаються в інноваційних програмах, що спрямовані на підвищення якості освіти, проте спостерігається відображення лише окремих питань інноваційних аспектів управління у в підготовці фахівців з фізичної культури та спорту, що зумовило актуальність теми і мету дослідження. Мета роботи ‒ дослідження теоретичних засад інноваційних аспектів у сфері управління в підготовці фахівців з фізичної культури та спорту. Для вирішення поставленої мети використовувались методи теоретичного аналізу науково-методичної літератури, пошуково-бібліографічні, методи реконструкції, апперцепції, аспективні, системно-функціональні та концептуальні. Аналіз літературних джерел показав, що здобутки наукових досліджень стосовно інновацій у сфері управління в підготовці фахівців з фізичної культури та спорту мають ефективний позитивний вплив на освітній процес. Проведене дослідження свідчить, що інноваційна діяльність у сфері управління в підготовці фахівців з фізичної культури та спорту має специфічні особливості й потребує формування ключових компетентностей, а також розвитку творчого потенціалу здобувачів, осучаснення знань педагогів та успішного їх застосування в освітній діяльності. Здійснено систематизацію й узагальнення сучасних інноваційних технологій під час проведення занять з управління у сфері фізичної культури та спорту, що дозволяє підвищувати зацікавленість студентів до засвоєння теоретичного матеріалу, сприяє самовдосконаленню, вихованню життєвої позиції і здорового способу життя. Визначено аспекти інноваційної діяльності, що сприяють підвищенню якості освітнього процесу з управління у сфері фізичної культури і спорту й передбачають застосування мультимедійного обладнання, міжпредметних зв’язків, інтегрованих занять, інтерактивних, інформаційно-комунікаційних, проєктних та здоров’язбережувальних технологій.
Посилання
Апаров А.М. Концепція спортивного права: огляд ключових аспектів. Вісник Одеського національного університету імені І І. Мечникова. Правознавство. 2017. Том 22. № 1 (30). С. 6–19.
Власова Н.Ф. Регіональна специфіка соціального управління фізичною культурою і спортом (на прикладі Запорізької області) : автореф. дис. ... канд. соціол. Наук : 22.00.04. Класич. приват. ун-т. Запоріжжя, 2019. 20 с.
Грибан Г.П. Формування спеціальних професійних компетентностей у здобувачів закладів вищої освіти під час вивчення дисципліни «Управління у сфері фізичної культури і спорту». Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. Київ : Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022. Випуск 3К (147) 22. С. 105–110.
Журба М.А. Зарубіжний досвід державного регулювання сфери фізичної культури і спорту. Актуальні проблеми держави і права : зб. наук. праць. 2017. Вип. 79. С. 51–57.
Наставний І. Нормативно-правове регулювання відносин у сфері професійного спорту в Україні. Підприємництво, господарство і право. 2018. № 6. С. 48. URL: http://pgp-journal.kiev.ua/archive/2018/6/10.pdf.
Хома Т. Специфіка діяльності вчителя фізичної культури в контексті освітніх реформ. Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2020. Вип. 27. Том 5. С. 183–187.
Ціпов’яз А.Т., Бондаренко В.В. Організація і управління фізичною культурою і спортом : навч. посіб. Кременчук : КПК, 2019. 128 с.
Язловецька О.В. Інноваційні технології в системі фізичного виховання школярів. Наукові записки Серія: Педагогічні науки (205). 2022. С. 224–229. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-205-224-229.