ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ ТА РУХОВА АКТИВНІСТЬ ДІТЕЙ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24195/olympicus/2024-1.15

Ключові слова:

рухова сфера, фізичне виховання, умови, особливості, рухова активність, порушення інтелекту

Анотація

Проблеми потенційних можливостей осіб із порушеннями інтелекту, пристосування їх до життя, їх соціалізації набувають усе більшої суспільної значущості. Фізичне виховання виступає не лише як один із засобів усунення недоліків у руховій сфері, але й повноцінного фізичного розвитку, зміцнення здоров’я, адаптації в соціумі. У статті здійснено теоретичне обґрунтування необхідності створення умов до занять фізичним вихованням та руховою активністю. Проаналізовано спеціальну літературу й інформаційні джерела, у яких представлено погляди науковців щодо умов, які сприяють розвитку пухової сфері дітей з інтелектуальною недостатністю, ураховуючи їхні психологічні особливості й навколишнє соціальне середовище, що суттєво впливають на формування інтересу до занять фізичним вихованням. Серед багатьох факторів, що впливають на формування рухової сфери виділено основні – це сукупність зовнішніх та внутрішніх умов, які створюються вчителем фізичного виховання у взаємодії з педагогічним колективом і родиною учня.

Посилання

Коштур Я. Є. Корекція психофізичного розвитку розумово відсталих підлітків засобами плавання : дис. … канд. пед. наук : 13.00.03 «Корекційна педагогіка»/ Я. Є. Коштур. Київ, 2009. 240 с.

Маматова З. Р. Корекція рухової сфери в процесі фізичного виховання у дітей з порушеннями інтелекту. Proceedings of II International Scientific and Practical Conference Boston, USA 2-4 November 2022. С. 261-266. URL : https://sci-conf.com.ua/ii-mizhnarodna-naukovo-praktichnakonferentsiya-progressive-research-in-the-modern-world-2-4-11-2022-boston-ssha-arhiv/

Миронова С. П. Корекційна психопедагогіка. Олігофренопедагогіка : підручник. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2015. 312 с.

Стрелковська В. Порівняльний аналіз рівня розвитку координаційних здібностей здорових дітей та дітей з розумовою відсталістю. Молода спортивна наука України : зб. наук. статей з галузі фізичної культури і спорту. Львів : ЛДІФК, 2006. Вип. 10, т. 4.2. С. 239–244.

Харченко Л. Л. Теоретико-методичні аспекти застосування ігрового методу фізичного виховання у розвитку психомоторики розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фізичного виховання і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / Л.Л.Харченко. Львів, 2004. 21 с.

Хохліна О. Корекційна спрямованість навчання дітей з обмеженими розумовими можливостями. Дефектологія. 1998. № 2. С. 2–3.

Чеботарьова О. В. Учні початкових класів із порушеннями інтелектуального розвитку: навчання та розвиток : навч.-метод. посібник [Електронний ресурс] / О. В. Чеботарьова, І. В. Гладченко. Харків : Вид-во «Ранок», 2020. 128 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/726228/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-25

Номер

Розділ

Статті