СИСТЕМНО-ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ АНАЛІЗ РЕГУЛЮВАННЯ КАДРОВОГО РЕСУРСУ СФЕРИ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24195/olympicus/2024-1.10

Ключові слова:

організаційна структура, функції, кадри, процеси, політика, профільність

Анотація

Організація кадрового забезпечення є одним з актуальних та складних питань у сфері фізичної культури і спорту в Україні. В системі підготовки кадрів для фізкультурно-оздоровчих та спортивних організацій досягнуто певних успіхів: відбувається перебудова та адаптація фахової профільної освіти; збережено мережу закладів вищої освіти; продовжується процес реструктуризації спеціальностей з підготовки профільних фахівців; розпочато процес розробки професійних стандартів; продовжується процес розробки державних стандартів підготовки кадрів. Серед невирішених питань залишаються процеси розподілу, розстановки, зайнятості, мотивації та регулювання кадрового ресурсу. Мета – розкриття структури управління та функцій регулювання формування кадрового ресурсу фізкультурно-спортивного профілю. Методи дослідження: аналіз літературних джерел та офіційних документів, системний аналіз, структурно-функціональний аналіз. Результати дослідження. Ефективне використання кадрового ресурсу в умовах ринкових відносин та нестабільності, ставить низку принципових задач для менеджменту фізкультурно-спортивних організацій та системи профільної освіти. Регулювання формування та використання кадрового ресурсу відображається в основних принципах кадрової політики як держави, регіональних органів влади, а також внутрішнього менеджменту фізкультурно-спортивних організацій. Ставлення до талановитих, кваліфікованих, досвідчених фахівців, як до джерела конкурентної переваги виступає запорукою розвитку всієї сфери фізичної культури і спорту. Регулювання кадрового ресурсу сфери фізичної культури і спорту включає: сукупність цілей, задач, принципів, методів, технологій, засобів, ресурсів та інструментів з відбору, навчання, використання, розвитку професійних знань, умінь, навичок, можливостей фахівців; вирішення завдань ефективного найму, утримання персоналу і розвитку кадрового потенціалу фізкультурно-спортивної організації через виконання таких ключових заходів, як підбір персоналу і формування бази кадрового потенціалу на основі використання сучасних технологій і методів роботи; формування корпоративної культури; управління підвищенням кваліфікації, ефективністю, винагородами. До сучасних тенденцій регулювання кадрового ресурсу сфери фізичної культури і спорту слід віднести вивчення контексту європейського та національного ринків праці, нових трендів у секторі вищої освіти; аналіз мінливих змін кваліфікаційного ландшафту в умовах нестабільності поточного часу; інтеграція професійного ринку праці; впровадження практики академічного визнання; активізація студентської мобільності під впливом кризи вартості життя та наслідків пандемії, а також війни.

Посилання

Бахрушин В. Є. Відновлення системи вищої освіти України в повоєнний період: ефективність мережі та євроінтеграційні аспекти. Освіта України в умовах воєнного стану: управління, цифровізація, євроінтеграційні аспекти : збірник тез доповідей ІV Міжнародної науково-практичної конференції, 25 жовтня 2022 р. Київ. 2022. С. 18–24 с.

Олуйко В. М. Шляхи вдосконалення реалізації державної кадрової політики в регіонах України. Суспільні реформи та становлення громадянського суспільства в Україні: Матеріали науково-практичної конференції. К: УАДУ, 2020. С. 33–35.

Прядко В. В., Пірен М. І. Ефективна кадрова політика – найважливіша державотворча цінність для реалізації реформ в Україні. Вісник Національної академії державного управління при Президентові України. 2015. № 3. С. 78–84.

Сурай І. Г. Державна політика кадрового забезпечення фізичної культури і спорту в Україні. Наукові перспективи. № 9(39), 2023. С. 22–30. https://doi.org/10.52058/2708-7530-2023-9(39)-22-30 (дата звернення 15.11.2023).

Жданова О. М., Чеховська Л. Я. Управління сферою фізичного виховання і спорту: навч. посіб. Дрогобич: Коло, 2009. 224 с.

Васьківська Г. О., Кизенко В. І., Косянчук С. В., Барановська О. В. Формування змісту профільного навчання: теоретико-методологічний аспект: кол. монографія. за наук. ред. д-ра пед. наук Г. О. Васьківської. Київ, 2018. 260 с.

Яковенко О. Державна регіональна політика як складова адміністративної реформи. Вісн. держ. служби. 2021. № 3. С. 17–23.

Espinoza R., Nerea Martinez-Yarza. Quality matters: A comparative analysis of quality assurance mechanisms in adult education and training in OECD countries. OECD SOCIAL, EMPLOYMENT AND MIGRATION WORKING PAPERS No. 302. 41 p. https://doi.org/10.1787/fc5ae97c-en (дата зверення 18.12.2023)

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-25

Номер

Розділ

Статті