ВІДНОВЛЕННЯ ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ РЕАБІЛІТАЦІЙНОГО ФІТНЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24195/olympicus/2024-1.6

Ключові слова:

фітнес, реабілітаційний фітнес, здоров’я, студенти, заклад вищої освіти

Анотація

Актуальність. Однією з актуальних проблем в Україні, особливо в останні два десятиріччя, є різке зростання кількості студентів із низьким рівнем здоров’я. А система фізичного виховання у ЗВО України не може повністю подолати дефіцит рухової активності студентів, забезпечити ефективне відновлення, збереження та зміцнення стану їх здоров’я. Тому постає нагальна необхідність впроваджувати сучасні форми занять, зокрема реабілітаційний фітнес, для відновлення здоров’я студентської молоді. Метою дослідження було проаналізувати особливості використання засобів реабілітаційного фітнесу для відновлення здоров’я студентів. Методи дослідження. Для досягнення мети та вирішення завдань дослідження використано теоретичний аналіз й узагальнення даних науково-методичної літератури та Інтернет-джерел. Результати дослідження. Було встановлено, що реабілітаційний фітнес представляє собою комбінацію традиційних та сучасних методик оздоровлення, що можуть використовуватися в якості сучасної форми фізичної реабілітації для відновлення функцій як опорно-рухового апарату так і інших систем організму. Також наголошено, що реабілітаційний фітнес пропонує вправи, спрямовані на правильний розподіл центру ваги тіла, перенавчання тіла на виконання необхідної техніки, відновлення необхідного м’язового балансу, підвищення витривалості, поліпшення координації, спритності та швидкості, при цьому уникаючи травм для м’язів і зв’язок. Зазначено, що використання засобів реабілітаційного фітнесу є надзвичайно важливим для відновлення здоров’я студентів, особливо в умовах сучасного стресового способу життя. Такі сучасні напрямки фітнесу, як колове тренування, фітбол-тренування, калланетика, пілатес, фітнес-йога, цигун, стретчинг, танцювальний фітнес та аквафітнес мають значущий вплив на фізичне та психічне здоров’я. Ці види тренувань не лише фізично зміцнюють студентів, але й позитивно впливають на їхнє психічне здоров’я, допомагаючи зменшити стрес та покращити концентрацію. Застосування засобів реабілітаційного фітнесу може бути ефективним засобом підтримання та відновлення здоров’я студентів під час навчання у закладі вищої освіти.

Посилання

Воловик Н. Основи оздоровчого фітнесу: Навчальний посібник. Київ: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2010. 240 с.

Галіздра А. А. Основні аспекти, що визначають відношення студентів до занять фізичною культурою. Physical Education Theory and Methodology. 2014. № 4. С. 42–44.

Грибан Г. П. Життєдіяльність та рухова активність студентів: монографія. Житомир: Вид-во Рута, 2009. 594 с.

Дембіцька О. О., Гайдай С .І., Хапсаліс Г. Л., Чайченко Н. Л. Застосування інноваційних технологій у процесі фізичного виховання студентської молоді. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць / МОН України, Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова. Випуск 85. Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. С.79–83.

Дембіцька О. О., Гайдай С. І., Чайченко Н. Л., Хапсаліс Г. Л. Перспективи розвитку фітнес-індустрії в Україні. Rehabilitation & Recreation : Рівне : Видавничий дім «Гельветика», 2023. N15. С. 160–166.

Євдокімова Л. Г., Магера Т. Г. Використання засобів пілатесу в оздоровленні студентів спеціальних медичних груп. Фізична культура і спорт у сучасному суспільстві: досвід, проблеми, рішення: матер. Міжнар. наук. – практ. конф. (м. Київ, 31 жовтня 2014 р.). Київ, 2014. С. 104–108.

Меньших О. Е., Костогриз-Куликова Н. В., Петренко Ю. О. Новітні фітнес-технології у роботі спортивних секцій вищих навчальних закладів: навч. – метод. посіб. Черкаси: ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2014. 84 с.

Підвальна, О. В., Булейченко О. В. Вивчення і використання фітнес-йоги в процесі фізичного виховання студентів спеціально-медичних груп у ВНЗ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2018. Вип. 3К (97). С. 408–412.

Саєнко В. Г., Толчєва Г. В., Шабанова Н. С. Фітнес на основі східних оздоровчих систем. Проблеми та перспективи розвитку культури здоров’я особистості в соціальному контексті: Зб. матер. Всеукраїн. наук. – практ. Конф (м. Стаханов, 21–22 квітня 2010 р.). Луганськ: Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2010. С. 116–121.

Чеховська М. Реабілітаційний фітнес: сутність і перспективи розвитку. Проблеми активізації рекреаційно-оздоровчої діяльності населення: матеріали ХІ Міжнар. наук. – практ. конф. (10–11 травня 2018 року, м. Львів). Львів, 2018. С. 203–206.

Школа О. М. Осіпцов А. В. Сучасні фітнес-технології оздоровчо-рекреаційної спрямованості: навчальний посібник. Харків: Комунальний заклад «ХГПА», 2017. 217 с.

Школа О., Зейналова К. Застосування аквафітнесу для оздоровчо-рекреаційної рухової активності різних груп населення. Оздоровчо-рекреаційна рухова активність у сучасному суспільстві: матеріали Міжнар. наук. – практ. інтернет-конф. (м. Чернівці, 10 листопада 2020 р.). Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2020. С. 206–208.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-25

Номер

Розділ

Статті