ПРОФЕСІЙНА ГОТОВНІСТЬ СТУДЕНТІВ ДО ВИКЛАДАННЯ ДИСЦІПЛИНИ «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА» В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА
DOI:
https://doi.org/10.24195/olympicus/2023-2-10Ключові слова:
фізичне виховання, інклюзія, оцінка, діти з ООП.Анотація
У статті визначається пріоритетний напрям роботи Нової української школи – професійна підготовка вчителів в інклюзивному середовищі. У результаті дослідження підтверджено, що суспільно-політичні зміни в Україні суттєво змінили сутність професійної діяльності вчителів фізичного виховання, а традиційний зміст, форми й методи підготовки вчителів фізичного виховання неповною мірою відповідають вимогам сьогодення. У статті розроблена методика оцінки готовності студентів до викладання дисципліни «Фізична культура» в інклюзивних класах. Зазначена методика включала: тестові завдання для оцінки рівня теоретичної підготовки студентів, роботу зі складання анамнезу дитини, складання індивідуальної програми фізичного виховання дитини із сенсорними вадами в інклюзивному середовищі. Застосування нашої методики оцінки показало, що вона дозволяє більш диференційовано і ретельно оцінити рівень готовності студентів до подальшої роботи з фізичного виховання у інклюзивних класах. Рівень, якість і успішність підготовки студентів експериментальної групи виявились вищими, ніж у студентів контрольної.
Посилання
Боднар І.Р. Специфічні принципи інтегративного фізичного виховання школярів. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : збірник наукових праць. 2015. № 1 (29). С. 5–9.
Борисенко Л.Л. Підвищення ефективності процесу фізичного виховання в умовах інклюзивної освіти. Надання освіти з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору : збірник матеріалів регіональної науково-практичної конференції. Лисичанськ : ВП ЛПК ЛНУ: ТОВ «КИТ – Л», 2015. С. 23–26.
Головіна О. Професійна підтримка вчителів в інклюзії: європейський досвід. Сайт НУШ. 10.01.2020 р. URL: https://nus.org.ua/articles/profesijna-pidtrymka-vchyteliv-v-inklyuziyiyevropejskyj- dosvid/.
Горопаха Н.М. Фізичне виховання дошкільників та молодших школярів у контексті інклюзивної освіти: проблеми наступності та перспективності. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. 2014. Вип. 10. С. 11–15.
Колупаєва А.А., Таранченко О.М. Педагогічні технології інклюзивного навчання : навчально-методичний посібник. Київ. 2015. АТОПОЛ, 136 с.
Маслюк Р. Особливості багаторівневої професійної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури в контексті навчального комплексу «педагогічний коледж–педагогічний університет». Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2019. Вип. 2. С. 69–77.
Омельяненко І.О. Дидактичне забезпечення фізичного виховання школярів у гетерогенних групах в умовах інклюзивної освіти. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». 2018. № 1. С. 91–94. URL: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Znpkhist_2018_1_22.
Пасічник В.М., Пасічник В.Р. Проблеми реалізації інклюзивного фізичного виховання дітей дошкільного віку. Матеріали XVII Міжнародної науково-практичної конференції «Фізична культура, спорт та здоров’я» (Харків, 7–8 грудня 2017 року). 2017. С. 80–83.
Попова О.В. Теоретико-методичні засади професійно-мовленнєвої підготовки майбутніх перекладачів китайської мови в умовах університетської освіти : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». 2017. Одеса, 44 с.
Степанченко Н.І. Система професійної підготовки майбутніх учителів фізичного виховання у вищих навчальних закладах : дис. … докт. пед. наук : 13.00.04. Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. Вінниця, 2017. 629 с.
Шевченко В. Підготовка майбутніх педагогів до роботи в умовах інклюзивної освіти. Humanitarium. 2018. Том 42. Вип. 2. С. 162–170. 12. Щекотиліна Н.Ф. Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів фізичної культури до індивідуальної роботи з учнями в умовах інклюзії : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Південноукраїнський національний пед ун-т ім. К.Д. Ушинського. Одеса, 2019. 246 с.