ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ІННОВАЦІЙНИХ ІГОР У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Вікторія Михайлівна Пасічник Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0002-6381-1471
  • Валерій Олександрович Мельник Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0001-9557-1276
  • Лідія Валеріївна Ковальчук Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника https://orcid.org/0000-0002-2973-8979

DOI:

https://doi.org/10.24195/olympicus/2024-3.15

Ключові слова:

інноваційні ігри, засоби, фізичне виховання, дошкільний вік

Анотація

Важливим напрямом фізичного виховання дітей дошкільного віку є використання різноманітних форм і засобів для їх гармонійного розвитку, серед яких важливе місце відводиться ігровій діяльності. Мета дослідження: обґрунтувати ефективність використання засобів інноваційних ігор у фізичному вихованні дітей дошкільного віку. Методи теоретичного рівня дослідження: аналіз, порівняння, індукція, дедукція, систематизація та узагальнення науково-методичної літератури. Ігрову діяльність у фізичному вихованні представляє надзвичайно велике різноманіття напрямів, завдань, комплексів засобів та методів. Удосконалення змісту фізкультурно-оздоровчої роботи дітей дошкільного віку передбачає використання таких засобів інноваційних ігор, як: пальчикові ігри, сенсорно-рухові ігри, інтерактивні ігри, ігри з природним матеріалом, рухливо-дидактичні ігри, ігри-подорожі, ігри-квести, ігрова психогімнастика, ігри з кольоротерапії. Головними напрямками реалізації фізкультурно-оздоровчих занять із використанням засобів інноваційних ігор, є специфічні, суть яких полягає в удосконаленні рухових навичок, розвитку рухових якостей, оздоровленні дітей, та загальнопедагогічні, що передбачають підвищення рівня розумового розвитку дітей (через активізацію мисленнєвої діяльності на основі рухової активності; сенсорний розвиток; становлення мовлення, збільшення словникового запасу дітей), виховання особистісних якостей, моральних цінностей, естетичної культури. В ході пошуку інноваційних педагогічних технологій для організації фізкультурних занять з дітьми дошкільного віку було виявлено значимість ігрової діяльності. Аналіз науково-методичної літератури засвідчив, що впровадження засобів інноваційних ігор є одним із пріоритетних напрямків удосконалення змісту і форм організації фізичного виховання у закладах дошкільної освіти. Використання засобів інноваційних ігор у фізичному вихованні дітей дошкільного віку дозволяє задовільнити їх інтереси і потреби в руховій активності, навчити володіти своїм тілом, стабілізувати почуття і емоції, розвинути не тільки фізичні, але і психічні, інтелектуальні та естетичні якості. Для підвищення цікавості дітей до занять з фізичної культури доцільно впроваджувати засоби інноваційних ігор у процес фізичного виховання.

Посилання

Пасічник В. Сутність ігрової діяльності у формуванні особистості дітей дошкільного віку. Спортивні ігри. 2020. № 3(17). С. 43–57.

Пасічник В., Пітин М., Свістельник І., Ковальчук Л., Цап І., Задорожна О. Ефективність програми фізкультурно-оздоровчих занять із використанням інноваційних ігор у фізичному вихованні дітей 4-5 років. Спортивний вісник Придніпров’я. 2023. 3. С. 73–81.

Пасічник В., Пітин М., Окопний В., Теліховський І. Концепція ігрової дільності у межах фізичного виховання дітей дошкільного віку. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 15, Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. пр. Київ, 2022. Випуск 9 (154) 2022. С. 78–85.

Приступа Є., Пасічник В., Вовканич А. Комплексний розвиток здібностей дітей старшого дошкільного віку з використанням інтегрально-розвивальних м’ячів. Науковий дискурс у фізичному вихованні і спорті. 2023. 2. С. 37–47.

Krutsevich T., Pangelovа N. Content and organization of physical education in the context of formation of integrated harmoniously developed child. Life and movement. 2013.№ 1(3). P. 3–7.

Panhelova N., Krutsevych T., Panhelova M., Pyvovar A., Ruban V., Trotsenko T., Kravchenko T., Bazylevych N. Complex development of cognitive processes and physical abilities of children of preschool age in the process of motor activity. International journal of applied exercise physiology. 2020. № 9(1). P. 73–88.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-02

Номер

Розділ

Статті