ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ДО ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНОЮ КУЛЬТУРОЮ СЕРЕД ШКОЛЯРІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24195/olympicus/2024-3.2Ключові слова:
мотивація, школярі, фізична культура, спорт, заклад загальної середньої освітиАнотація
Актуальність проблеми. В умовах сьогодення постають проблеми зниження рухової активності підлітків, рівня фізичної підготовленості, надмірного захоплення ґаджетами та спілкуванням у соціальних мережах, відсутності зацікавлення до занять фізичною культурою і спортом. У зв’язку з цим пропагування здорового способу життя, формування мотивації до виконання фізичних вправ, залучення до спортивного тренування є актуальними серед учнів закладів загальної середньої освіти. Мета та завдання дослідження – вивчити вмотивованість школярів до відвідування уроків фізичної культури та спортивних секцій. Методи дослідження: аналіз літературних джерел та мережі Інтернет, опитування, узагальнення, систематизація, методи математичної статистики. Результати дослідження. Основними мотивами школярів контрольної та експериментальної груп (КГ та ЕГ) виявились наступні: для зміцнення здоров’я (КГ – 56,6%, ЕГ – 82,1%), бажання стати сильним (КГ – 40,0%, ЕГ – 50,0%), спілкування з друзями (КГ – 33,3%, ЕГ – 53,5%) і бажання стати «чемпіоном» (КГ – 26,6%, ЕГ – 35,7%). Найнижчу позицію займають мотиви – відпочити від розумової праці та оволодіти різними фізичними вправами.
Посилання
Антонець В., Козак Е. Педагогічні умови формування спортивної мотивації на початковому етапі багаторічної підготовки спортсменів гирьового спорту. Зб. наук. пр. нац. ак-мії держ. прикорд служби України. Серія: Пед. науки. 2016. № 2(4). С. 23–37.
Грецький О. В. Формування мотивації до спортивної діяльності на початковому етапі підготовки: автореф. дис. … канд. наук з фіз. вих-ння та спорту: 24.00.01. Львів, 2019. 22 с.
Грищенко Т. П., Окопний А. М., Семеряк З. С., Палатний А. Л. Перспективи наукового обґрунтування формування мотивації спортсменів до занять фехтуванням на етапі початкової підготовки. Наук. часопис Нац. пед. ун-ту імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2019. № 3 (111). С. 44–48.
Круцевич Т. Ю., Нападій А. П., Трачук С. В. Періодизація фізичної підготовки школярів в умовах навчального процесу. Спортивний вісник Придністровʼя. 2014. № 1. С. 60–67.
Круцевич Т. Ю., Марченко О. Ю. Структура моделі ціннісних орієнтирів індивідуальної фізичної культури школярів різних вікових груп. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2018. № 5(67). С. 5–10. https://doi.org/ 10.15391/snsv.2018-5.001.
Круцевич Т., Марченко О. Моделі ціннісних орієнтацій у поведінкових характеристиках особистості школярів різних вікових груп. Спортивний вісник Придніпров’я. 2018. № 2. С. 57–64.
Про затвердження Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/993-2008-%D0%BF#Text.
Пруднікова М. С. Мотивація до занять спортом на початкових етапах тренування. Основи побудови тренувального процесу в циклічних та екстремальних видах спорту. 2019. № 3. С. 205–208.