ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ АДАПТИВНОГО ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ІЗ ПОРУШЕННЯМ ЗОРУ
DOI:
https://doi.org/10.24195/olympicus/2024-3.1Ключові слова:
школярі, гра, адаптивне фізичне виховання, порушення зоруАнотація
Актуальність проблеми. Процес адаптивного фізичного виховання школярів із порушенням зору здійснює спеціальні завдання, які мають корекційну, компенсаторну, профілактичну та лікувально-відновну спрямованості. Адаптивне фізичне виховання школярів реалізується з урахуванням індивідуального підходу до регулювання фізичного навантаження та підготовленості, а також до їхніх сенсорних можливостей. Метою наукового дослідження було проаналізувати особливості організації процесу адаптивного фізичного виховання зі школярами із порушенням зору. Результати. Науковці відмічають, що основною формою роботи під час уроків фізичної культури для школярів із порушенням зору є гра. Науково обґрунтовано, що гра повинна відповідати віку школярів, їхньому фізичному розвитку та навичкам, якими вони володіють. Висновки. Фізичне виховання дітей з порушеннями зору є важливою складовою виховання, оскільки воно спрямоване на всебічний розвиток дітей, підготовку їх до життя та праці, формування рухових умінь та навичок, досягнення високого рівня фізичної підготовленості, підвищення працездатності. Під впливом спрямованого фізичного виховання та застосування системи рухомих ігор відбувається перебудова в руховому аналізаторі, покращується м'язова працездатність.
Посилання
Бутов Р. С. Фізична реабілітація дітей шкільного віку з вадами зору в умовах спеціалізованих навчальних закладів : автореферат. Київ : Національний університет фізичного виховання і спорту України, 2016. 23 с.
Демчук С. Характеристика просторової організації тіла молодших школярів із депривацією зору в процесі фізичного виховання. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : збірник наукових праць. 2016. (33). C. 76–80.
Коваленко, Ю., Голець, В. Особливості застосування оздоровчих систем у фізичному вихованні школярів. Фізичне виховання та спорт. 2019. №2. С. 42–47.
Кравченко І., Гладов В. Особливості фізичного виховання дітей із порушеннями зору. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2017.1 (65). С. 250–259.
Рядова Л. О. Кореляційний зв’язок показників стійкості вестибулярного аналізатора та диференціювання просторових і часових параметрів рухів у слабозорих учнів основної школи. Фізичне виховання та спорт. 2023. № 3. С. 41–48. https://doi.org/10.26661/2663-5925-2023-3-06
Савлюк С. Передумови розробки концепції з формування просторової організації тіла дітей із депривацією сенсорних систем у процесі фізичного виховання. Вісник Прикарпатського університету. 2017. 26. С. 269–277.
Savluik S. Conceptual basis of the concept of spatial organization of body of children 6–10 years with sensor systems deprivation in the process of physical education. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. 2017. 3(39). С. 180–185.
Hoeg B., Moldow B., Ellervik C., Klemp K., Erngaard D., La Cour M., Danish Rural Eye Study: The association of preschool vision screening with the prevalence of amblyopia. Acta Ophthalmol. 2015. 93. Р. 322–329.
Hatt S. R., Leske D. A., Castaneda Y. S., Wernimont S. M., Liebermann L., Cheng-Patel, C. S., et al. Association of strabismus with functional vision and eye-related quality of life in children. JAMA Ophthalmol. 2020. № 138. С. 528–535. doi: 10.1001/jamaophthalmol.2020.0539
Ghasemi Fard F., Mirzaie H., Hosseini S. A., Riazi A., Ebadi A. Vision-related tasks in children with visual impairment: a multi-method study. Front. Psychol. 2023. 1. С. 14. 1–15. doi: 10.3389/fpsyg.2023.1180669