ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПРАКТИЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ КИТАЮ
DOI:
https://doi.org/10.24195/olympicus/2024-2.26Ключові слова:
вчитель, фізичне виховання, інформаційно-цифрові технології, освіта у сфері фізичного виховання, здоров’я.Анотація
Сучасний етап розвитку шкільної освіти Китайської Народної Республіки характеризується як період освітніх змін, ключовим елементом якого є впровадження освітньої реформи. Останнім часом моделі навчання вчителів зазнали різних змін, еволюціонуючи від добре відомих і вкорінених традиційних підходів до компетентніших підходів. Модель навчання, заснована на компетенціях, є новою системою відліку, якою заклади вищої освіти керуються в розробленні своїх програм. Навчання компетентності пов’язане з типом ефективних дій, орієнтованих на вирішення проблем та покращення соціального контексту, застосування знань та ефективне використання ресурсів. Актуальність такого кола питань зумовлена тим, що професійна підготовка вчителя фізичного виховання являє собою процес становлення його особистості, розвитку загальної та професійної педагогічної культури й компетентності, формування професійних компетенцій, що виступають передумовою ефективної майбутньої професійної діяльності та є вкрай важливим для підготовки, виховання, становлення молодого покоління. Мета статті – охарактеризувати роль інформаційно-цифрових технологій у практичній діяльності вчителів фізичного виховання Китаю. Методи дослідження – теоретичний аналіз і узагальнення даних літературних джерел, соціологічні методи дослідження (анкета «Профіль шкільного здоров’я: анкета вчителя фізичного виховання (School health profiles lead physical education teacher questionnaire)», методи математичної статистики. Було проведено аналіз компетентностей учителів фізичної культури щодо інформаційно-цифрових технологій у процесі фізичного виховання. Професійна компетентність учителя проявляється в сукупності фахових знань, умінь і навичок, які відображають теоретичну, практичну і методичну підготовленість, здатність до їх творчої реалізації в різних соціальних ситуаціях практичної діяльності у сфері фізичного виховання. Також було з’ясовано, що освітня політика КНР щодо формування цифрової компетентності є досить прогресивною, про що свідчить низка проведених заходів і прийняття нормативних документів, які підкреслюють необхідність розвитку зазначеної компетентності в громадян, зокрема освітян.
Посилання
Ван Сяофей. Актуальні проблеми педагогічної освіти учителів фізичної культури Китайської Народної Республіки. Педагогіка та психологія. 2019. № 62. С. 48–57.
Глоба Г.В. Система фізичного виховання в школах Китаю. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2012. № 10. С. 12–19.
Цуй Лун. Педагогічні умови розвитку професіоналізму майбутніх учителів фізичної культури в процесі фахової підготовки. Молодь і ринок. 2022. № 2 (200). С. 161–165.
The State Council. The People’s Republic of China. Outline of the “Healthy China 2030” Plan, 2016. URL: http://www.gov.cn/zhengce/2016-10/25/content_5124174.htm
Сікора В.В. Інтерактивна компетентність майбутніх учителів фізичної культури: педагогічні умови її формування. Теорія та методика навчання та виховання. 2019. № 47. С. 113–122.
Lu Sanmei, Zhu Shiyan. Research on the construction of competency model for physical education teachers. Journal of Physical Education. 2012. 19(2). P. 83–88.
Ван Сяофей. Особливості організації занять школярів з фізичного виховання в Китайській Народній Республіці. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. 2017. № 49. С. 208–2018.
Круцевич Т.Ю., Трачук С.В. Нормативні основи сучасної системи фізичного виховання різних груп населення України. Спортивний вісник Придніпров’я. 2017. № 1. С. 184–188.
Пангелова Н.Є., Власова С.В. Зарубіжний досвід організації фізичного виховання в загальноосвітніх школах. Спортивний вісник Придніпров`я. 2015. № 1. С. 215–221.
Складові професійної компетентності вчителів фізичної культури Китаю / С.В. Трачук та ін. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2022. № 3. С. 59–63.