ФІЗИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ КИТАЙСЬКИХ УЧНІВ 8–9 КЛАСІВ ЩОДО ГРАМОТНОСТІ У ФІЗИЧНІЙ КУЛЬТУРІ І СПОРТІ

Автор(и)

  • Сергій Васильович Трачук Національний університет фізичного виховання і спорту України https://orcid.org/0000-0002-5580-0510
  • Марина Олександрівна Дєдух Національний університет фізичного виховання і спорту України https://orcid.org/0000-0002-1950-3412
  • Михайло Іванович Воробйов Національний університет фізичного виховання і спорту України https://orcid.org/0000-0003-1160-0709
  • Віктор Анатолійович Голуб Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія ім. Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0003-3123-7169
  • Чень Ханьлінь Національний університет фізичного виховання і спорту України

DOI:

https://doi.org/10.24195/olympicus/2024-2.25

Ключові слова:

фізична культура, спорт, учні, компетентність, грамотність, фізична підготовленість.

Анотація

Аналіз проблемного поля дав зрозуміти про важливість упровадження вдосконалених шкільних програм фізичного виховання для забезпечення здорового зростання і благополуччя китайських дітей шкільного віку. Оцінювання грамотності у фізичній культурі відбувається відповідно до підходів, які пропонують різні організації національного рівня чи наукові школи. Грамотність вивчають з різною метою, зокрема: щоб ліпше зрозуміти, як діти та молодь, батьки та викладачі розуміють цей феномен; для розуміння рівня грамотності населення, загальних тенденцій та проблем, а також запитів людей, виявлення найкращих практик та освітніх програм; для оцінювання ефективності навчальних програм у кількісному еквіваленті; для відслідковування прогресу. Актуальність теми наголошує на потребі трансформації наявної навчальної програми з фізкультури з акцентом на збільшення часу на помірну та високу рухову активність в освітньому середовищі в школі; створення внутрішньошкільних можливостей для того, щоб учні брали участь у фізичній активності. Саме оцінювання грамотності у фізичній культурі є важливим підходом до зіставлення результатів на національному рівні. Мета статті – визначити фізичну компетентність китайських учнів 8–9 класів щодо грамотності у фізичній культурі та спорті. Методи дослідження – аналіз даних спеціальної літератури з проблеми дослідження; тестування фізичної підготовленості; методи статистичного оброблення даних. У статті досліджено фізичну компетентність учнів 8–9 класів Китайської Народної Республіки щодо грамотності у фізичній культурі і спорті. Оцінено показники фізичної підготовленості, які взаємодіють із фізичною компетентністю, яка є складовою частиною грамотності у фізичній культурі і спорті. Оцінювання результатів у рухових тестах дозволяє констатувати, що з 55 можливих балів: дівчата 8-го класу набрали в середньому 48,08 ± 7,49 балів, 9-го класу – 48,57 ± 5,06 балів; хлопці 8-го класу набрали в середньому 45,37 ± 4,74 балів, 9-го класу – 49,75 ± 2,73 балів.

Посилання

Ван Сяофей. Особливості організації занять школярів з фізичного виховання в Китайській Народній Республіці. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. 2017. № 49. С. 208–218.

Круцевич Т.Ю., Марченко О.Ю., Дєдух М.О. Сучасні підходи до формування індивідуальної фізичної культури учнівської молоді в процесі фізичного виховання. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2021 № 2. С. 66–75.

Трачук С.В., Ген Янь, Мамедова І.С. Досвід тестування фізичної підготовленості учнівської молоді України і Китайської Народної Республіки. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2020. № 4. С. 96–100.

Трачук С.В., Ген Янь. Фізична активність учнів середньої школи Китайської Народної Республіки. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2021. № 4. С. 50–53.

Складові професійної компетентності вчителів фізичної культури Китаю / С.В. Трачук та ін. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2022. № 3. С. 59–63.

Deng F., Li, Y., Wang Y., & Yang Y. Developing Physical Literacy in China: A Pathway for Research and Practice. Journal of Sport and Health Science. 2019. № 8 (6). Р. 485–486.

Francis C.E. The Canadian Assessment of Physical Literacy: Development of a Model of Children’s Capacity for a Healthy, Active Lifestyle Through a Delphi Process. Journal of Physical Activity and Health. 2016. № 13 (2), 214–222.

Fuster V., Rebato E., and Rosique, J. Physical activity related to forced vital capacity and strength performance in a sample of young males and females. Phys. Act. Strength Perform. 2008. № 1. Р. 53–60.

International Physical Literacy Association. The definition of physical literacy UK 2017. URL: https://www.physical-literacy.org.uk/

Liu Y., Chen S. Physical literacy in children and adolescents: Definitions, assessments, and interventions. European Physical Education Review. 2021. Vol. 27 (1). P. 96–112.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-12

Номер

Розділ

Статті