ОРГАНІЗАЦІЯ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ І СПОРТУ В ШКОЛЯРІВ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН
DOI:
https://doi.org/10.24195/olympicus/2024-2.19Ключові слова:
фізичне виховання, рухова активність, школярі, заклад загальної середньої освіти, харчування.Анотація
Проблеми фізичного виховання дітей знаходяться в полі зору урядів і суспільств різних країн. Немає держави, яка залишилася би байдужою до якісного вирішення цієї важливої проблеми, адже фізичне виховання є невід’ємною частиною освіти дітей у дошкільних установах, закладах загальної середньої освіти та молоді в закладах вищої освіти. Мета дослідження – вивчити особливості організації фізичного виховання і спорту в школярів зарубіжних країн. Методи дослідження: аналіз і узагальнення літературних джерел, нормативних документів. З метою формування в дітей навиків здорового способу життя в Румунії було розроблено громадські рекомендації для всіх учителів та інших фахівців з роботи з дітьми, відповідальних за організацію заходів, які можуть сприяти підвищенню грамотності в питаннях здоров’я в закладах загальної середньої освіти. З рекомендацій, які були розроблені з урахуванням особливостей поведінки дітей, виявлених у ході дослідження «Поведінка дітей шкільного віку щодо здоров’я», пропонується чотири основні заходи, які спрямовані на те, щоб діти вели досить активний спосіб життя (відповідно до рекомендацій ВООЗ), регулярно снідали, споживали в достатньому об’ємі овочі та фрукти та пили лише воду. Datos sobre la valoracion de la condicion fisica saludable (DAFIS) – це офіційна система, за допомогою якої фахівці з фізичної культури та спорту стежать за станом фізичного здоров’я іспанських школярів. У рамках системи передбачені різні тести на рівень фізичної підготовленості, включаючи аеробну витривалість та працездатність населення загалом, а також заходи щодо підвищення якості консультацій та рекомендацій з питань здоров’я.
Посилання
Беновська Л.Я. Євроінтеграційна перспектива реформування середньої освіти в Україні. URL: http://ird.gov.ua/irdp/e20150702.pdf.
Москаленко Н.В., Яковенко А.В., Сидорчук А.В. Фізичне виховання школярів у зарубіжних країнах (ХХ ст. – початок ХХІ ст.) : монографія. Дніпро, 2020. 259 с.
Турчик І.Х. Фізичне виховання і спорт у шкільній освіті Європи. Дрогобич, 2017. 138 c.
Vass Z., Boronyai Z., Csanyi T. European Framework of Quality Physical Education. European Physical Education Association. 2018. 24.
Katsarova I. Physical education in EU schools. Briefing. 2016 Nov: 6.
European Commission/EACEA/Eurydice. Physical Education and Sport at School in Europe Eurydice Report. 2013, Luxembourg: Publications Office of the European Union: 80.
Foster D. Physical education and sport in schools. Briefing Paper. 2018. Oct 10. 6836. 34.
You th Sport Trust. Survey of Secondary PE. Loughborough: Youth Sport Trust. 2018. URL: www.youthsporttrust.org/sec-survey.
Gleyse J., Pigeassou Ch., Marcellini A., De Léséleuc E., Bui-Xuân G. Physical Education as a Subject in France (School Curriculum, Policies and Discourse): The Body and the Metaphors of the Engine-Elements Used in the Analysis of a Power and Control System during the Second Industrial Revolution. Sport, Education and Society, Taylor Francis (Routledge). 2016. Jun 21. 7 (1). 5–23.
Hardman K. et al. World-wide survey of school physical education: final Report. 2014; Paris, France: UNESCO: 131.
Sami R. Yli-Piipari. Physical Education Curriculum Reform in Finland. Quest. Oct 2015. 35. https://doi.org/10.1080/00336297.2014.948688.
Cooper K.H., Greenberg J.D., Castelli D.M., Barton M., Martin S.B., Morrow Jr. JR. Implementing Policies to Enhance Physical Education and Physical Activity in Schools. Research Quarterly for Exercise and Sport. 2016, 87 (2). 133–140. https://doi.org/10.1080/02701367.2016.11