РОЛЬ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧИХ СИСТЕМ У ПІДВИЩЕННІ РІВНЯ ЗДОРОВ’Я ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.24195/olympicus/2024-2.17Ключові слова:
школярі, підготовленість, пілатес, аквафітнес, фітнес, здоров’я дітей.Анотація
Збереження здоров’я школярів є однією з актуальних проблем сучасності, яка становить не лише науково-практичний інтерес, але й сприяє розв’язанню економічних, соціальних і демографічних завдань суспільства. Здоров’я школярів є одним із найважливіших складників успішного освітнього процесу та гармонійного розвитку дитини. У сучасному суспільстві, де значна частина молоді веде малорухливий спосіб життя, фізкультурно-оздоровчі системи набувають особливого значення. У зв’язку із цим проблема поліпшення фізичного стану школярів привертає дедалі більшу увагу науковців, що зумовлює необхідність пошуку нових шляхів удосконалення фізичної підготовленості дітей з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей. Мета статті – визначити роль фізкультурно-оздоровчих систем у підвищенні рівня здоров’я школярів. У роботі було застосовано методи теоретичного рівня дослідження: аналіз, порівняння, індукція, дедукція, систематизація та узагальнення науково-методичної літератури. Натепер серед таких видів оздоровчих систем важливе місце посідають різноманітні фітнес-технології, тобто використання фітнес-вправ у фізичному вихованні школярів. Вони можуть бути частиною повноцінних уроків, згрупованих у блоки і включених до варіативної частини програми з фізичної культури. Різні види аеробіки та стретчингу можуть бути інтегровані в уроки фізичної культури різної спрямованості, як-от легкоатлетичні, гімнастичні або ігрові. Вони допомагають урізноманітнити засоби, які використовуються в підготовчій і заключній частинах уроків, додаючи елемент новизни та емоційності. Це можуть бути фітнес-гімнастика й акробатика, класична аеробіка з м’ячем, аеробіка зі скакалкою, ігровий стретчинг з елементами йоги, фітбол-гімнастика, степ-аеробіка, дитячий пілатес тощо. Фізкультурно-оздоровчі системи є невід’ємною частиною сучасної освіти, що сприяє всебічному розвитку дітей та формуванню здорового покоління. Їх впровадження потребує підтримки з боку освітніх установ, батьків і громади загалом, що в результаті призведе до покращення якості життя та здоров’я молодого покоління.
Посилання
Беляк Ю. Теоретико-методичні основи оздоровчого фітнесу : навч. посіб. Львів : ЛДУФК, 2018. 208 с.
Бондарчук Н.Я., Чернов В.Д. Теоретичні засади використання диференційованого підходу у фізичному вихованні населення різних вікових категорій та його оздоровче значення. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2017. Випуск 2 (41) 34. С. 34–37.
Дмитренко С.М. Впровадження фізкультурно-оздоровчих технологій в систему фізичного виховання студентів. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. 2019. Вип. 7. С. 38–42.
Дудіцька С.П. Програмування фізкультурно-оздоровчих занять : навч. посіб. Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2021. 218 с.
Загура Ф., Лесько О.М., Козіброда Л.В. Вплив занять за системою пілатеса на психоемоційні стани жінок першого періоду зрілого віку. Педагогіка, психологія та медико-біологічні основи фізичного виховання і спорту. 2010. № 8. С. 34–36.
Кашуба В., Гончарова Н., Дудко М., Мартинюк О. До питання підвищення ефективності фізкультурно-оздоровчих занять різних груп населення. Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2016. Вип. 24. С. 9–14.
Кенсицька І., Пальчук М. Особливості мотивації студентів ВНЗ до занять фізичною культурою і спортом. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2015. Вип. 10. С. 72–75.
Корнієнко С.М. Можливі шляхи збагачення позитивної мотивації фізкультурно-оздоровчої діяльності молодших школярів у системі «родина-школа». Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія : Педагогіка. 2018. Вип. 9. С. 89–97.
Стрельченко Л., Арєшина Ю. Зміст занять оздоровчим фітнесом для дітей молодшого шкільного віку. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. 2011. №. 1 (13). С. 28–32.
Язловецька О.В. Впровадження оздоровчого фітнесу в систему фізкультурної освіти молодших школярів. Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія : Педагогічні науки. 2022. Вип. 207. С. 385–390.
Bhawani S. Review on relationship of somatotype variables with different motor fitness components of athletes. International Journal of Scientific & Engineering Research. 2018. Vol. 9(1). P. 1977–1984
Drozdovska S., Andrieieva O., Yarmak O., Blagii O. Personalization of health-promoting fitness programs for young women based on genetic factors. Journal of Physical Education and Sport. 2020. Vol. 20 (1). P. 331–337.
Hakman A., Andrieieva O., Bezverkhnia H., Moskalenko N., Tsybulska V., Osadchenko T., Savchuk S., Myrkovalchuk V., Filak Y. Dynamics of the physical fitness and circumference sizes of body parts as a motivation for self-improvement and self-control in students. Journal of Physical Education and Sport. 2020. Vol. 20 (1). Art 15. P. 116–122.