ТЕОРЕТИКО МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСОБИ ОЦІНКИ РІВНЯ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ДІТЕЙ У SUP-СПОРТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24195/olympicus/2023-2-4

Ключові слова:

методи оцінки, фізична підготовленість, функціональний стан, контроль, фізичне навантаження.

Анотація

Тренування із SUP-спорту забезпечують необхідний рівень адаптації та зміцнення стану здоров’я дітей, сприяють розвитку психофізичних здібностей. Позитивний результат тренувального процесу залежить від функціонального стану та рівня тренованості організму дітей, який можна визначити й оцінити за допомогою функціональних проб і тестів. Контроль за фізичною підготовленістю та надійність показників визначаються відповідністю результатів їх застосування справжнім змінам на рівні тієї або іншої якості у спортсмена в умовах кожного з видів контролю, а також стабільністю результатів, які отримують під час багаторазового використання показників у тих самих умовах. Рівень і особливості фізичного розвитку визначаються за допомогою антропометрії, тобто системи вимірювань і досліджень лінійних розмірів та інших фізичних характеристик тіла, яка дозволяє оцінити рівень і гармонійність фізичного розвитку порівнянням основних антропометричних показників обстежуваного (зріст, вага тіла, ОГК) із середніми показниками (стандартами фізичного розвитку) у відповідній віковій групі. Функціональний стан серцево-судинної та вегетативної нервової системи визначається за допомогою ортостатичної проби (зміна положення тіла). Для визначення стану дихальної системи в дітей використовують затримку дихання під час вдиху (проба Штанге) та під час видиху (проба Генчі). Для оцінювання рівня координації руху дітей, яка порушується у зв’язку з різними аномаліями в центральній і периферичній нервових систем, у вестибулярному апараті, застосовуються три варіанти координаційної проби Ромберга. Теоретико-методологічні засоби оцінки рівня фізичної підготовленості дітей до SUP-спорту є важливим критерієм для збереження та зміцнення стану здоров’я, визначення ступеня й гармонійності фізичного розвитку спортсмена.

Посилання

Вікова фізіологія / О. Виноградов та ін. ; ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка». Луганськ, 2010. С. 12–15.

Волков Л. Теорія спортивного відбору: здібності, обдарованість, талант. Київ : Вежа, 1997. 128 с.

Веслування на байдарках і каное та веслувальний слалом / Ю. Воронцов та ін. Київ, 2007. 83 с.

Козлов Б. Критерії спортивного відбору і орієнтація веслувальників-каноїстів. Хмельницький, 2021. 68 с. С. 12–13.

Кошура А. Теорія і Методика спортивних тренувань. Чернівці, 2021. 105 с.

Особливості функціональних можливостей веслярів на байдарках та каное високої кваліфікації / Є. Лисенко та ін. Наука в олімпійському спорті. 2004. № 02. С. 65–71.

Писанець І. Методи оцінки фізичного стану студента у процесі фізичного виховання. Бердянський державний педагогічний університет. С. 3–4.

Сосіна В. Фізична підготовка спортсменів. Львів, 2013. С. 5.

Веслувальний спорт / А. Тіхоміров та ін. Миколаїв, 2018. 116 с.

Контроль фізичної підготовленості / О. Шинкарук та ін. Київ, 2017. 209 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-25

Номер

Розділ

Статті